בלוג

כי יש לנו מה לספר לכם...

כלי למעקב אחר תנועות עכבר Hotjar

כלי למעקב אחר תנועות עכבר Hotjar

השקעתם זמן וכסף רבים על מיזם אינטרנטי חדש, אך הוא לא עומד במטרות והיעדים שלכם. בכל פעם שאתם בודקים, הנתונים הסטטיסטיים מראים על אלפי משתמשים שמגיעים לאתר, בודקים את המוצרים והשירותים שלכם, אך בסופו של דבר נוטשים אותו ללא ביצוע הפעולה הרצויה. אז איך נדע מה גורם למשתמשים להגיע לאתר שלכם, אך לא לבצע רכישה? לשם כך נועד כלי מעקב תנועות העכבר.

להמשך המאמר
איך ליצור שיתוף פעולה פורה ואפקטיבי בין כלל בעלי העניין בפרויקט

איך ליצור שיתוף פעולה פורה ואפקטיבי בין כלל בעלי העניין בפרויקט

בכל פרויקט בו אנו מתבקשים לאפיון מערכת טכנולוגית חדשה, או שדרוג של מערכת קיימת, ישנם בעלי עניין שונים (Stakeholders) המהווים חלק מצוות הפיתוח הרחב של המוצר. אותם בעלי העניין מוגדרים כאנשים המשפיעים באופן ישיר על תוצאות הפרויקט, ובמקרה שלנו כמומחי UX, על חוויית המשתמש של המוצר. מה שהופך את אותם בעלי העניין לחלק מאוד קריטי וחשוב בהצלחת הפרויקט.

להמשך המאמר
סרטון להשראה - סרטון פארודי על היחסים בין מעצבים ללקוחות

סרטון להשראה - סרטון פארודי על היחסים בין מעצבים ללקוחות

בפרודיה האינטרנטית הבאה, שמשקפת לנו סיטואציה מוכרת מעולם העיצוב, ניתן לחזות במעצב עלום שם המתבקש על ידי חברה גדולה לייצר עיצוב חדש לשלט ה"עצור" המוכר לכולנו מהכבישים. אנשי החברה מגיעים למעצב עם צורך קיים ודרישה לפתור אותו - "נהגים לא יודעים מה לעשות כשהם מגיעים לצומת". מאותו הרגע מתחיל תהליך אבסורדי של עיצוב מחדש לשלט, והתנגשות בין החזון הקריאטיבי של המעצב אל מול תהליך החשיבה בקבוצה של אנשי החברה. מה יהיה הפתרון של המעצב? האם כל המשתתפים מהארגון יהיו מרוצים? האם יהיה מענה אמיתי לצורך של המשתמשים?

להמשך המאמר
מילים שנקראות – איך כתיבת תוכן איכותי משפרת את חוויית המשתמשים?

מילים שנקראות – איך כתיבת תוכן איכותי משפרת את חוויית המשתמשים?

אם אתם בעלי עסק אינטרנטי או אתר מכירות, מנהלי שיווק דיגיטלי, מאפייני חוויית משתמש, מנהלי אתרים או מנהלי מוצר, אתם בוודאי מודעים לצורך ההולך וגובר בתוכן איכותי שמושך גולשים חדשים ומסייע לנו להפוך אותם מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות קיימים, מרוצים, קבועים, ומעורבים יותר (Engaging). 

ובשביל ליצור תוכן איכותי, אנחנו צריכים להקדיש לא מעט זמן ומשאבים, אך זו השקעה כדאית שמהר מאוד מחזירה את עצמה. 

להמשך המאמר
מעצבים לעיוורי צבעים – הנחיות וכלים

מעצבים לעיוורי צבעים – הנחיות וכלים

כשאני עוסק בנושא עיוורון הצבעים, אני תמיד נזכר במקרה שקרה לי לפניי מספר שנים. בחלק מפרויקט מול לקוח חדש, הגענו במטרה לשפר את נושא חוויית המשתמש בתחום ה BI של החברה (תחום זה מלווה בתכנון, אפיון ועיצוב דשבורדים עבור החלטות קריטיות של אותו ארגון). 

בתחילה ישבנו עם מנהל הפרויקט, מומחה BI שגויס על ידי הלקוח במטרה לשתף איתנו פעולה. תוך כדי שמנהל הפרויקט עבר על הדשבורדים הקיימים, נוצרה התחושה שעל אף מקצועיותו, הוא התקשה בהבנתם. אותו הדשבורד הציג מדדים שונים (KPIs), בניהם מדדים שהציגו נתונים ביצועיים באמצעות שורות בצבעים ירוק (נתונים חיוביים) ואדום (נתונים שליליים). לאחר מספר שעות הצלחנו להבין שהמומחה לא מבין את הדשבורד, רק בגלל היותו עיוור צבעים שאינו מבדיל בין אדום וירוק. התובנה הזו הובילה אותנו לתכנון מונגש לדשבורד החדש.

להמשך המאמר
איך תדעו לדבר אל המשתמשים שלכם אם לא תדברו איתם?

איך תדעו לדבר אל המשתמשים שלכם אם לא תדברו איתם?

אחת הדרכים הפשוטות והיעילות ביותר להעלאת סיכויי הצלחתו של מוצר טכנולוגי, היא להבין כיצד המשתמשים הפוטנציאליים שלו, משתמשים באותו המוצר. תובנות אלו מאפשרות לנו להתאים את המוצר בצורה הטובה ביותר בעבור המשתמשים, וזאת על ידי יצירת שימושיות גבוהה בממשק, שאמורה להוביל, לשביעות רצון מקסימלית מכלל המשתמשים. לכן, על מנת להתאים את המוצר בצורה הטובה ביותר בעבור המשתמשים, עלינו לבצע מחקר משתמשים מקדים.

חלומו של כל איש מקצוע בתחום, לקבל את המידע האיכותי והמהימן ביותר ממבדקי השמישות שהוא מבצע, אך כיום, רוב אנשי המקצוע אינם מסתפקים בקבלת מידע סטטיסטי על המשתמשים (שגם בדרך כלל מגיע מהלקוח), אלא יוצרים קשר עם משתמשים אמיתיים, ומחשיבים זאת כחלק חשוב מאוד בתהליך אפיון חוויית המשתמש. 

להמשך המאמר
מה שרואים משם לא רואים מכאן - גישור הפערים בין רכישה בחנות פיזית לחנות וירטואלית

מה שרואים משם לא רואים מכאן - גישור הפערים בין רכישה בחנות פיזית לחנות וירטואלית

אחת השאלות שכל מעצב חוויית משתמש שואל את עצמו בתחילת פרויקט, היא מה הצרכים הספציפיים של המשתמש הפוטנציאלי שלו. ובנוסף לשאלה זו, חשוב לשאול איך נניע אותו לבצע את הפעולה (המרה) שלשמה הוא נכנס לאתר?. באתרים שיווקיים - תדמיתיים נרצה לגרום למשתמש להשאיר פנייה, באתר העושה שימוש ב"שיווק מוכוון תוכן" (כמו בלוג) נרצה שהמשתמש יירשם לרשימת התפוצה שלנו, ובאתרי מכירות נרצה שהמשתמש יבצע רכישה. במאמר זה נתמקד בדוגמא האחרונה שציינתי, כיצד נגרום ליותר משתמשים לבצע רכישה באתרי המסחר האלקטרוני שאנחנו מאפיינים, ואיך באמצעות שינוי גורם אחד בדף המוצר, נוכל להגדיל משמעותית את יחסי ההמרה שלנו.

להמשך המאמר
כל ההנחיות לכתיבת תוכן נגיש

כל ההנחיות לכתיבת תוכן נגיש

אחד הנושאים המדוברים והחשובים ביותר היום בעולם האינטרנט, הוא נושא הנגישות באינטרנט לאנשים עם מוגבלויות (Web accessibility) .

מי שעוקב אחרי הבלוג שלנו באופן קבוע, בטח יודע שכחברה המתמחה בתחום האפיון הנגיש, נגענו לא מעט בנושא הנגישות, ובכל הכרוך בהנגשת אתרים, קיום מבדקי שמישות ועוד. 

במאמר זה נרצה דווקא להתמקד בנושא שלא התמקדנו עליו עד היום, והוא נושא של הנגשת התוכן באינטרנט. 

גם לאחר שאפיינו, עיצבנו ובנינו אתר נגיש חדש, עלינו להקפיד להעלות את התוכן הקיים ותכנים חדשים באופן שיאפשר גם לאנשים עם מוגבלויות (כ 1.4 מיליון אזרחים בישראל) לצרוך את התוכן, ולשם כך התוכן חייב להיות נגיש.

להמשך המאמר
איך למקסם את התועלות של האתר שלנו באמצעות עיצוב מונחה נתונים

איך למקסם את התועלות של האתר שלנו באמצעות עיצוב מונחה נתונים

רובם המכריע של אתרי האינטרנט הקיימים היום נבנו ונועדו בתקווה שגולשים יוכלו להשלים בהם פעולות כגון : קניית מוצר, רכישת מנוי לשירות, הרשמה לאירוע או רשימת תפוצה, הורדת קובץ ועוד (ביצוע המרה).

כל האתרים האלו, החל מהקטנים ביותר, ועד לגדולים ביותר, משתמשים בממצאים חזותיים או חושיים אחרים אשר משפיעים על דפוסי קבלת ההחלטות של המשתמשים, ובמטרה להעלות את יחסי ההמרה של האתר. אם מדובר על תמונות מרהיבות של דוגמנים, או של המוצר. אם מדובר בכפתורי קריאה לפעולה גדולים ומבטיחים, או בשימוש בלקוחות הממליצים על המוצר.

על מנת ללמוד ולהבין כיצד אנו יכולים להשפיע על המשתמשים שלנו, ובמתן דגש על קהל יעד מסוים, עלינו להסתמך על הרבה מאוד נתונים אשר מושגים בדרכי מחקר כאלו ואחרות. עלינו לזהות תחילה את קהל היעד, מהיכן הוא מגיע, למה הוא מגיע לאתר שלנו, ומה המטרה שלו. רק לאחר מכן נוכל לבדוק כיצד אנו יכולים להשפיע עליו לבצע את הפעולות להן הוא נדרש על ידינו, וביצוע ההמרה. שימוש בטכניקה זו נקרא עיצוב מונחה נתונים (Data Driven Design).

להמשך המאמר
איך להיערך לבדיקות משתמשים לנגישות

איך להיערך לבדיקות משתמשים לנגישות

חלק חשוב והכרחי בהצלחת תהליכי אפיון למוצר חדש זה ביצוע הבדיקות של המוצר עם משתמשים אמיתיים!
כשמדובר על מוצרים מונגשים, זה אפילו הכרחי יותר.
החלטתי לרכז עבורכם מספר טיפים חשובים להיערכות והתנהלות בבדיקות משתמשים בהן משתתפים אנשים עם מוגבלויות, הטיפים נאספו עם הנסיון של השנים, ואני מקפידה כל פעם לחדד ולהוסיף להם מתוך למידה בשטח.

להמשך המאמר

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר